В ЄС перевірять вакцину Johnson & Johnson в зв’язку з випадками тромбозу

Європейське агентство з лікарських засобів (EMA) оголосило, що займається розслідуванням чотирьох випадків утворення тромбів у людей після щеплення препаратом Johnson & Johnson.

Компанія J & J повідомила Reuters, що їй відомо про існування цих випадків, але їх зв’язок з вакцинацією ще не доведено.За даними EMA, зафіксовано чотири серйозні випадки утворення тромбів після вакцинації, які пов’язані з низьким рівнем тромбоцитів у людей, вакцинованих препаратом європейського підрозділу J & J Janssen.

«Один випадок був зареєстрований під час клінічних випробувань, а три інших – під час вакцинації в США. Один з них закінчився смертельним результатом», – повідомляє агентство AFP.

Експерт EMA з безпеки ліків Пітер Арлетт попередив, що частота утворення тромбів надзвичайно низька, враховуючи, що препарат вже отримали 4,5 мільйона чоловік у всьому світі. EMA вже схвалив використання вакцини J & J в Європейському Союзі. Очікується, що вакцинація розпочнеться в країнах-членах ЄС в квітні.

Агентство додало, що воно також займається розслідуванням п’яти випадків синдрому капілярного витоку, які були зареєстровані після вакцинації препаратом AstraZeneca. Синдром, згідно із заявою агентства, характеризується витоком рідини з кровоносних судин, що викликає набряк тканин і падіння артеріального тиску.

EMA заявило, що причинно-наслідковий зв’язок між вакцинацією і цими випадками ще не встановлений. Раніше керівник відділу по вакцинації EMA Марк Кавалери заявив, що зв’язок між вакциною AstraZeneca і випадками утворення тромбів існує.

Вивчивши зазначені випадки, пов’язані з вакцинацією препаратами J & J і AstraZeneca, EMA прийме рішення про те, чи слід вжити заходів в області регулювання і застосування цих препаратів.